Vi är Brand Impact, Sveriges ledande byrå inom varumärkesupplevelser. Vi erbjuder kreativiteten, kunskapen och kapaciteten som krävs för att skapa effekt.

Tjänster

Vår filosofi är enkel, att skapa effektfulla upplevelser som stärker varumärken. Våra tjänster delas in i tre block, alla lika viktiga för framgång.
Vår filosofi är enkel, att skapa effektfulla upplevelser som stärker varumärken. Våra tjänster delas in i tre block, alla lika viktiga för framgång.

Strategi

Läs mer

Kommunikation

Läs mer

Aktivering

Läs mer

Om oss

Brand Impact är Sveriges ledande byrå inom varumärkesupplevelser. Vi har varit verksamma sedan 1988, vi har kunskapen om köpkanalerna och kreativiteten som krävs för att skapa effektfulla kampanjer. Vår erfarenhet av arbete med internationella varumärken och kunder sträcker sig nu över fyra decennier.

Vi älskar alla våra kunder, från små start-ups till de globala aktörerna. Våra kunder har en sak gemensamt; en god avkastning på investeringarna i varumärkesupplevelser.

Vi är medlemmar i SSI - Sales Services International. Världens största nätverk av byråer inom varumärkesupplevelser. Medlemskapet ger oss representation i hela Europa samt möjligheten att erbjuda nordiska och europeiska kampanjer via en kontaktyta.

  • Cases

    Innocent Roadshow
    Yoplait
    Julevent
    Butiksaktiviteter
    Guldvagnen
  • Innocent Roadshow

    Innocent ville skapa en positiv kommunikation kring företaget och produkterna i form av en sommarturné. Turnén skulle utgå ifrån Taste good, do good . Resultatet blev #görgottresan, där konsumenter uppmanades till att utföra små handlingar av godhet med hjälp av gör gott kort. Efter att besökaren lovat att utföra tilldelad handling så fick de en god smoothie. Vi tog fram konceptet, utbildade personal och besökte därefter strategiskt utvalda platser runt om i landet. Vi drev även trafik till sociala medier genom influencer marketing.

    Carmex

    När RSFU ville nå den yngre målgruppen och samtidigt få dom att prova produkten CARMEX, fanns ett intresse av att befinna sig på naturliga platser där målgruppen rörde sig. Vi tog oss an utmaningen och besökte utvalda strategiska platser runt om i hela landet. Vi distribuerade ut stora mängder produkter och skapade många leenden och mycket glädje på vägen. En effektfull kampanj som på kort tid nådde ut till mängder av konsumenter.

    Yoplait

    Det råder hög konkurrens i produkthyllan för barnyoghurt. På uppdrag av Yoplait genomförde vi produktaktiviteter med barnyoghurten Safari i ett stort antal utvalda butiker. Aktiviteternas syfte var att öka konsumenternas medvetande om Yoplaits barnyoghurt Safari samt visa upp produktseriens bredd. Konsumenterna informerades om fördelarna med att en god, nyttig och samtidigt kul barnyoghurt. För att maximera upplevelsen och visibiliteten utformades ett snyggt och roligt kampanjmaterial med tydlig avsändare.

    Julevent

    När julhandeln tar fart gäller det att skapa det där lilla extra för både barn och vuxna. Vi genomför årligen ett stort antal högkvalitativa julevents i butiker, gallerior och på andra platser. Varför inte träffa tomten, klappa en ren eller bara stanna upp för en kopp glögg? Till dessa aktiviteter producerar vi allt material, vi levererar all rekvisita och låter sedan våra tomtar och tomtenissor utföra eventen i en julig miljö. Aktiviteterna är roliga för hela familjen, de bidrar till ökade genomsnittsköp och sist men inte minst; de återinför en portion magi i vardagen.

    Coop

    Sociala medier är en viktig kanal för handelsplatser då potentiella kunder befinner sig i sökstadiet i köpprocessen. Ingager hjälper AMF Fastigheter att stärka närvaron på Facebook och Instagram för MOOD Stockholm, Gallerian, Fältöversten, Västermalmsgallerian och Ringen/Teatern. Ett gediget målgruppsarbete, tajming, samt relevant och egenproducerat innehåll har visat sig vara nyckeln till framgång.

    Lindt

    Vi representerade Lindt på Bro Hof Golfbana under ett event som Porsche höll för sina återförsäljare. Under sin golfrunda fick gästerna besöka Lindt´s monter och prova Kvalitetschoklad från Schweiz. Eventet var mycket uppskattat av gästerna och var samtidigt en varumärkesbyggande aktivitet för Lindt. Detta var en mycket lyckad punktinsats där man nådde rätt målgrupp på ett kostnadseffektivt och tilltalande sätt.

    Butiksaktiviteter

    Att inspirera konsumenterna till köp genom provsmakning, cirka 15 000 gånger om året! Vi är marknadsledare i Sverige när det kommer till butiksdemonstrationer. Vi är vana att genomföra ett stort antal aktiviteter inom en begränsad tidsperiod, oftast parallellt med kommunikation i andra medier. Vi jobbar idag med de flesta stora leverantörerna inom dagligvaruhandeln. Det vi i dagligt tal kallar produktdemonstrationer är ett kraftfullt och kostnadseffektivt sätt att nå ett stort antal konsumenter på kort tid, exakt där man vill och när man vill. Vi driver försäljning, mäter utfallet och ser till att våra kunder har en mätbar och direkt ROI på sina butiksaktiviteter.

    Guldvagnen

    Procter & Gamble bad oss att sätta ihop ett eventkoncept för kampanjsajten bravardag.se. Uppdraget var att öka antalet besökare till sajten och belöna trogna butiker med ett säljinriktat event. Vi föreslog ett galet och roligt event där konsumenter i 8 olika städer tävlade online om att vinna en fri shopping under en begränsad tid. Eventet gick under namnet guldvagnen och sköttes av dedikerad personal, konferencier, filmteam och scenbyggare. Vi hjälpte kunden med helheten, från idé till genomförande.

Kontakta oss

VÄNLIGEN FYLL I ALLA RUTOR

SKICKAR

Tack för ert meddelande!

Vi återkommer inom kort!

Redo att ta kontakt?

Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Vill du prata med oss direkt? Ring oss på:
+46 (0)8 - 556 70 940

Eller maila oss på:
hello@brandimpact.se